Содержание
Слушать онлайн:
В жизни каждого человека бывают трудности. Справиться с ними поможет вера и искренняя молитва, которая придаст сил и поможет справиться с унынием. В таких случаях читают акафист «Умягчение злых сердец» перед одноименным образом Богородицы. Эта икона одна из немногих, где Пресвятая Дева изображена без Богомладенца. Читают акафист с особой теплотой в душе, искренне надеясь на помощь.
Сила и описание образа
В христианстве Богородица является заступницей грешников перед своим Сыном. На иконе «Умягчение злых сердец» она изображена так, что ее саму хочется защитить. Каждый человек может сделать это, перестав грешить и избавившись хотя бы от одного из пороков. На образе изображена Пресвятая Богоматерь, грудь которой пронзают семь мечей. Цифра не случайна, в христианстве она означает полноту всего существующего. Эта икона имеет много общего с ликом «Семистрельная». Отличаются расположением стрел:
Образ исполнен надежды, что настанут времена, когда люди станут милосердными и добрыми друг к другу, а на земле восторжествует правда. Лик выражает глубокую душевную боль и печаль, которую Богородица пронесла через всю жизнь.
Исследователи считают, что икона появилась на Юго-Западе Руси. Однако эта информация не достоверна. Аналогичный образ существует у католиков, откуда, возможно, и была позаимствована южными иконописцами. Сюжет основан на евангельском рассказе, повествующем о том, как родители Иисуса в храме встретили праведного старца, желающего видеть явленного Спасителя. Святой Симеон предсказал юной Богородице, что она перенесет страдания не только за своего Сына, но и за каждого грешника.
Чему посвящен акафист
Акафист «Уменьшение злых сердец» состоит из 13-ти кондаков и 12-ти икосов. В них изложен весь земной путь Богородицы с момента, когда она родила Младенца в пещере пастухов, не имея, где Ей преклонить голову, и до того дня, когда увидела страдания Своего Сына на кресте.
Как правильно читать акафист
Молитвы нужно читать не торопливо, вдумываясь в каждое проговариваемое слово. Эффект зависит от того, насколько много вы сможете вложить в религиозный текст внутренней духовной силы. Попросите прощения за свои прегрешения, а также поблагодарите Богородицу и Господа за все, что у вас есть.
После того, как акафист прочитан, не нужно спешить возвращаться к мирским заботам. Постойте еще некоторое время перед иконой, мысленно поделитесь с Господом своими проблемами и переживаниями, подумайте о сокровенном. Акафист читают, чтобы обрести душевное спокойствие, а также сохранить мир и гармонию в семье.
Чтение молитв должно быть благодушным и теплым, слова произносят, искренне веря в исполнение желаемого. Священнослужители рекомендуют обращаться к Богоматери так: вначале прославить Господа и поблагодарить Его за все, что имеем, затем раскаяться в своих грехах, и только после этого просить помощи. Крайне важно перед чтением акафиста искренне примириться со своими близкими. Молитва, прочитанная невнимательно, не будет иметь силы.
Акафист «Умягчение злых сердец» — одна из самых сильных молитв Пресвятой Богородице. Просимое осуществится быстрее, если следовать следующим рекомендациям:
Когда следует читать акафист «Умягчение злых сердец»
Молитвенное прошение одноименной иконе возносят те, что заплутал в жизни и нуждается в совете, а обратиться за помощью не к кому. Лучшее решение в такой ситуации – чтение акафиста «Умягчение злых сердец». По окончании вы можете поделиться своими проблемами с Богородицей и просить ее помощи. Прислушавшись к своему внутреннему голосу, вы примите правильное решение.
К чтению акафиста прибегают также в таких случаях:
Акафист иконе «Умягчение злых сердец» читают от нападения во время войны. Также были случаи, когда люди обращались с молитвой во время эпидемий, и Богородица помогала им исцелиться. В основном акафист читают, чтобы сделать сердца озлобленных людей добрее. Кроме него рекомендуют читать молитвы «Да воскреснет Бог» и «О ненавидящих и обидящих», либо просто своими словами просить простить недругов. В этот период рекомендуют делать больше добрых дел.
При чтении акафиста человек переосмысливает свою жизнь, злоба, негативные эмоции и обида со временем уходят.
Когда наступают проблемы или гонения, существует угроза увольнения, либо вас обвиняют в том, что вы не совершали, ежедневно прочитывают три канона – «Ангелу-хранителю», «Богородице» и «Иисусу Христу». Это мощный молитвенный щит, который поможет решить все проблемы.
Акафист «Умягчении злых сердец» читают, чтобы избавиться от раздражительности, злости и гнева, от чужой нетерпимости.
Если в вашей семье начались размолвки, ссоры и появилось непонимание, обратитесь к Богородице с молитвенной просьбой о вразумлении и наставлении на путь истинный.
Прежде чем приступить к чтению акафиста, рекомендуют сходить на исповедь и причаститься. Нужно искренне простить всех, кто вас обидел, и молиться за них. Обращайтесь к Богородице и Господу в любой затруднительной ситуации, и помощь не заставит себя долго ждать.
Акафист Умягчение злых сердец: читать на текст
Кондак 1
Икос 1
Кондак 2
Ви́дяще Преве́чнаго Младе́нца пови́та лежа́ща в я́слех, прише́дше, поклони́шася Ему́ па́стыри вифлее́мстии и глаго́лаша рече́нное им а́нгелы о Отроча́ти. Мариа́м же соблюда́ше вся глаго́лы сия́ в се́рдце Свое́м. По проше́ствии же осьми́ дней обре́зан бе Иису́с по зако́ну Изра́илеву, я́ко Челове́к. Воспева́юще смире́ние и терпе́ние Твое́, Богоро́дице, пое́м Ве́чному Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 2
Кондак 3
Си́лою свы́ше укрепля́ема была́ еси́, Ма́ти Бо́жия, егда́ услы́шала еси́ словеса́ праведнаго ста́рца Симео́на: «Се, лежи́т Сей на паде́ние и на воста́ние мно́гим во Изра́или и в зна́мение пререка́емо, и Тебе́ же Само́й ду́шу про́йдет ору́жие, я́ко да откры́ются от мно́гих серде́ц помышле́ния». Оба́че скорбь ве́лия пронзе́ се́рдце Богоро́дицы, и возопи́ Сия́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 3
Кондак 4
Бу́ря ско́рби обдержа́ Пречи́стую Ма́терь, егда́ возвраща́ющимася и́ма из Иерусали́ма не обрето́ша в пути́ О́трока Иису́са. Сего́ ра́ди возврати́стася во Иерусали́м, взыска́юще Его́. И бысть по трие́х днех, обрето́ста Его́ в це́ркви, седя́щаго посреде́ учи́телей, и послу́шающаго их, и вопроша́ющаго их. И рече́ к Нему́ Ма́ти Его́: «Ча́до, что сотвори́ на́ма та́ко? Се оте́ц Твой и Аз, боля́ще, иска́хом Тебе́.» И рече́ к ни́ма Иису́с: «Что я́ко иска́сте Мене́? Не ве́сте ли, я́ко в тех, я́же Отца́ Моего́, досто́ит быти Ми?» Ты же, Пречи́стая, соблюда́ла еси́ глаго́лы сия́ в се́рдце Свое́м, вопию́щи Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 4
Кондак 5
Ца́рствие Бо́жие на земли́ пропове́дуя, облича́ше Иису́с го́рдость фарисе́ев, мне́вших себе́ пра́ведники быти. Те́мже слы́шаще при́тчи Его́, разуме́ша, я́ко о них глаго́лет, и иска́ша взя́ти Его́, но убоя́шася наро́да, поне́же я́ко проро́ка Его́ име́яху; сия́ вся ве́дающи, скорбя́щи Богоро́дица о Сы́не Свое́м возлю́бленнем, страда́ше, да не убию́т Его́, оба́че вопию́ще Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 5
Кондак 6
Пре́жде пропове́дник сло́ва Бо́жия, последи́ же преда́тель, Иу́да Искарио́тский, еди́н от обоюна́десяте апо́столов, и́де ко архиере́ом, преда́ти хотя́ Учи́теля своего́; они́ же, слы́шавше, обра́довашася и обеща́ша ему́ сре́бренники да́ти. Ты же, Богома́ти, скорбя́щи о Сы́не Свое́м возлю́бленнем, вопия́ла еси́ го́рце Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 6
Кондак 7
Хотя́й яви́ти любо́вь Свою́ к ро́ду челове́ческому Госпо́дь наш Иису́с Христо́с на Та́йней ве́чери, благослови́в и преломи́в хлеб, даде́ Свои́м ученико́м и апо́столом, рек: «Приими́те, яди́те, сие́ есть те́ло Мое́» и, прие́м ча́шу и хвалу́ возда́в, даде́ им, глаго́ля: «Сия́ есть кровь Моя́ Но́ваго Заве́та, я́же за мно́гия излива́емая во оставле́ние грехо́в». Благодаря́ще Милостиваго Бо́га за милосе́рдие Его́ к нам неизрече́нное, пое́м Ему́: Аллилу́иа.
Икос 7
Кондак 8
Стра́нно и приско́рбно нам слы́шати, я́ко лобза́нием предаде́ Учи́теля своего́ и Го́спода Иу́да Искарио́тский. Спи́ра же и ты́сящник и слуги́ архиере́йстии взя́ша Иису́са и связа́ша Его́, и ведо́ша к первосвяще́ннику А́нне пе́рвее, посе́м же к Каиа́фе архиере́ови. Ма́терь же Бо́жия, сме́ртнаго сове́та на Сы́на Своего́ возлю́бленнаго ожида́ющи, вопия́ше Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 8
Кондак 9
Вси ро́ди блажа́т Тя, честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, Влады́чицу и Ма́терь Изба́вителя на́шего, рождество́м Свои́м ра́дость всему́ ми́ру прине́сшую, последи́ же скорбь ве́лию име́вшую, ви́дящи Сы́на Своего́ возлю́бленнаго на поруга́ние, бие́ние и смерть пре́даннаго. Мы же умиле́нное пе́ние прино́сим Ти, Пречи́стая, вопию́ще Всемогу́щему Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 9
Кондак 10
Спасти́ хотя́ Иису́са, рече́ Пила́т иуде́ем: «Есть же обы́чай вам, да еди́наго вам отпущу́ на Па́сху. Хо́щете ли у́бо, да отпущу́ вам Царя́ Иуде́йска?» Но вси возопи́ша, глаго́люще: «Не Сего́, но Вара́вву». Прославля́юще милосе́рдие Отца́ Небе́снаго, И́же та́ко возлюби́ мир, я́ко Сы́на Своего́ Единоро́днаго отда́л есть на кре́стную смерть, да искупи́т ны от ве́чныя сме́рти, вопие́м Ему́: Аллилу́иа.
Икос 10
Кондак 11
Пе́ние всеумиле́нное Спаси́телю ми́ра прино́сим, на во́льное страда́ние ше́дшему и крест Свой не́сшему. Во́ини же, прише́дше на Голго́фу, пропя́ша Его́. Стоя́ху при кресте́ Иису́сове Ма́ти Его́, и сестра́ Ма́тере Его́ — Мари́я Клео́пова, и Мари́я Магдали́на. Иису́с же, ви́дев Ма́терь и ученика́ стоя́ща, его́же любля́ше, глаго́ла Матери Свое́й: «Же́но, се сын Твой»; пото́м глаго́ла ученику́: «Се Ма́ти твоя́». И от того́ ча́са поя́т Ю учени́к во своя́си. Ты же, Ма́ти Бо́жия, обезче́щенна ви́дящи на кресте́ Сы́на и Го́спода, терза́лася еси́, вопию́щи Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 11
Кондак 12
Благода́ть пода́ждь нам, Спа́се Всеми́лостивый, на Кресте́ дух Свой испусти́вый и согреше́ний на́ших рукописа́ние растерза́вый. «Се, све́те Мой сла́дкий, наде́ждо и животе́ Мой благи́й, Бо́же Мой, уга́сл еси́ на Кресте́», — Де́ва, стеня́щи, глаго́лаше. Потщи́ся, Ио́сифе, к Пила́ту приступи́ти и проси́ его́ сня́ти с дре́ва Учи́теля своего́ уязвле́ннаго: «Даждь ми Сего́ стра́ннаго, И́же не и́мать где главы́ преклони́ти». Богома́терь же, ви́девши Сы́на Своего́ безсла́вна, на́га на дре́ве, возопи́: «Увы́ Мне, Ча́до Мое́, увы́ Мне, све́те Мой, ду́шу про́йде Мне ору́жие по рече́нию праведнаго ста́рца Симео́на». Мы же, Пречи́стей Де́ве состра́ждуще, вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 12
Кондак 13
Моли́тва первая
О многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, превы́шшая всех дще́рей земли́ по чистоте́ Свое́й и по мно́жеству страда́ний, Тобо́ю на земли́ пренесе́нных! Приими́ многоболе́зненныя воздыха́ния на́ша и сохрани́ нас под кро́вом Твоея́ ми́лости. Ина́го бо прибе́жища и теплаго предста́тельства, ра́зве Тебе́, не ве́мы, но, я́ко дерзнове́ние иму́щи ко И́же от Тебе́ Рожде́нному, помози́ и спаси́ ны моли́твами Свои́ми, да непреткнове́нно дости́гнем Ца́рствия Небе́снаго, иде́же со все́ми святы́ми бу́дем воспева́ти хвалу́ в Тро́ице Еди́ному Бо́гу, всегда́, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Моли́тва вторая
О кто не ублажи́т Тя, Де́во Благода́тная, кто не воспое́т Твое́ милосе́рдие к ро́ду челове́ческому. Тебе́ мо́лимся, Тебя́ про́сим: не оста́ви нас, во зле погиба́ющих, раствори́ любо́вию сердца́ на́ша и ко врага́м на́шим пошли́ стрелу́ Свою́, да уязвля́ет сердца́ на́ша ми́ром к гоня́щим нас. А́ще мир нас ненави́дит — Ты простри́ любо́вь Свою́ к нам, а́ще мир нас го́нит — Ты приими́ нас. Пода́ждь нам Благода́тную си́лу терпе́ния — без ро́пота перенести́ испыта́ния, в ми́ре сем быва́емая. О Госпоже́! Умягчи́ сердца́ злых челове́ков, восстаю́щих на нас, да не поги́бнут сердца́ их во зле, но умоли́, Благода́тная, Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, да умири́т сердца́ их ми́ром, диа́вол же — оте́ц зло́бы — да посрами́тся! Мы же, воспева́юще милосе́рдие Твое́ к нам, злым, непотре́бным, воспое́м Ти, о Пречу́дная Госпоже́ Де́во Благода́тная: услы́ши нас в час сей, сокруше́нная сердца́ иму́щих, огради́ нас ми́ром и любо́вию друг ко дру́гу и ко враго́м на́шим, искорени́ от нас вся́кую зло́бу и вражду́, да воспое́м Тебе́ и Сы́ну Твоему́, Го́споду Иису́су Христу́ на́шему: Аллилу́иа! Аллилу́иа! Аллилу́иа!
Велича́ние
Велича́ем Тя, Пресвята́я Де́во, Богоизбра́нная Отрокови́це, и чтим о́браз Твой святы́й, и́мже то́чиши исцеле́ния всем с ве́рою притека́ющим.
Каждый верующий хорошо знает акафист «Умягчение злых сердец», слушать который приходилось в храме на богослужении или во время домашней семейной молитвы. Обращена молитва к Божьей Матери и читается перед Ее святым образом. Кто и зачем обращается к Богородице с акафистом «Умягчение злых сердец», можно узнать дальше.Содержание
Икона «Умягчение злых сердец»
На святом образе изображена Пресвятая Богородица, пронзенная семью стрелами печали и страданий. Это символ земного пути Божьей Матери, которой пришлось пережить мучительную смерть Сына, поношения со стороны людей, и всю полноту скорби, вызванную этими событиями. Жестокосердный мир вонзил копья страданий в душу Матери. Прошло 2000 лет, но вражда и зло так и не исчезли с лица земли. Название иконы «Умягчение злых сердец» несет надежду на то, что когда-нибудь в сердцах людей воцарится мир, добрые помыслы и все станут любить друг друга, прекратятся войны и взаимное осуждение, ненависть.
Акафист «Умягчение злых сердец»
К акафисту «Умягчение злых сердец» верующие прибегают в сложных жизненных ситуациях, при греховном душевном состоянии. Молитва перед образом скорбящей Божьей Матери помогает христианам:
- очистить собственное сердце от зла;
- навыкать к милосердию;
- избавиться от нетерпимости и гнева;
- иметь душевный покой;
- послать доброе отношение в помыслы врагов;
- восстановить мир в семье;
- прекратить разрастающийся конфликт, войну, эпидемию.
Наибольшая добродетель в христианстве – это любовь к врагам. Акафист «Умягчение злых сердец» помогает очистить свое сердце от гнева и осуждения, примириться с ближними, пройти испытания, посылаемые нам жизнью.
Борьба со страстями
Молясь к образу Божьей Матери «Умягчение злых сердец», христиане избавляются от многих грехов и меняют свою жизнь.ЖестокосердиеЭто болезнь, очень распространенная в наше время. Мы равнодушно или с презрительной улыбкой проходим мимо людей, попавших в беду, которые нам не близки, не интересны и не могут принести никакой пользы. Или же окружающие люди жестокосердны по отношению к нам, и мы отвечаем им тем же. Если сердце холодное, несострадательное, оно не может быть близким к Богу, духовно зрелым и мудрым.Жестокосердие – это грех, от которого нужно избавляться, чтобы очистить душу и войти в царство небесное.Осуждение…Не суди, и не судимым будешь… Когда один человек превозносится над кем-то другим, начинает считать себя лучше и правильнее, неизбежно с его уст срываются слова осуждения. Ссоры, конфликты и неприязненные отношения возникают зачастую именно на этой почве. Мы осуждаем других, забывая о том, что и в нашей жизни не раз были поступки, достойные порицания. Если бы все помнили и каялись в том, что они грешники, то никаких ссор и войн на земле не происходило бы. Все беды в нашей жизни от «праведников», вернее от тех, кто себя таковым возомнил.ГневГнев, раздражительность – это такие качества человека, которые способны разрушить любые добрые отношения, будь то в семье, в коллективе, среди друзей. Припадки ярости неузнаваемого искажают лик человека, который до того момента был добрым, приятным и вызывал симпатию. Бесы, гнездящиеся глубоко в душе, предстают на всеобщее обозрение. Созерцание одержимого яростью человека – очень тяжелое зрелище. Оно полностью, в отрицательную сторону, меняет между людьми отношения, подрывает доверие, убивает любовь.ЗлословиеК этому греху относится распространение слухов, сплетен, критика и обсуждение чужих поступков. Приравнивается злословие к проклятию других людей, не угодно Богу и лишает душу Его благодати. Противоположность злословию – благословение, молитва. Все христианство построено на этом:
- … благословляйте проклинающих вас …;
- … никакое гнилое слово да не исходит из уст ваших …;
- … никого не злословить, быть не сварливыми, но тихими …;
- … злословящий отца или мать смертью да умрет…
Господь через Евангелие учит нас любить врагов, благословлять их, молиться за грешников об их исправлении.СварливостьМирской человек в ответ на грубость часто отвечает еще большим оскорблением, таким образом «защищая» свою честь и достоинство, но на самом деле умаляя их. Духовно преуспевающая личность сдержит себя и промолчит. А христианин, достигший совершенства, будет радоваться, что его злословят и уничижают. Сварливость – это склонность к ссорам, конфликтам. Человек, обладающий таким качеством, не умеет мирно решать свои проблемы в отношениях с другими людьми. Но нельзя забывать, что … блаженны миротворцы, ибо они буду наречены сынами Божьими …СквернословиеС духовной точки зрения, сквернословие – это язык бесов. Произнося матерные слова, мы тем самым удаляемся от Бога и призываем в свою жизнь темные силы. Сквернословие – это прямая противоположность молитве. Источником этого греха служат страсти, в том числе зависть, злоба и ненависть к окружающим, а также невоспитанность, неумение правильно выражать свои эмоции, умственная и душевная неразвитость. Такие люди зачастую не боятся Бога, греха, и, недаром, раньше их называли богохульниками.Как перестать материться раз и навсегда? Об этом читайте здесь.Через молитву «Умягчение злых сердец» Бог подаст верующему избавление от грехов, оскверняющих душу, а также омрачающих жизнь, в том числе тех, кто рядом.Слушать «Умягчение злых сердец»:
<label> Добавить в Любимые закладки</label>
Кондак 1
Избранной Деве Марии, превысшей всех дщерей земли, Матери Сына Божия, Его же даде спасению мира, со умилением взываем: воззри на многоскорбное житие наше, воспомяни скорби и болезни, ихже претерпела еси, яко наша земнородная, и сотвори с нами по милосердию Твоему, да зовем Ти: Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Икос 1
Ангел, возвестивый пастырем Вифлеемским о Рождестве Спасителя мира, и с ним множество небесных сил восхвалиша Бога, поюще: «Слава в вышних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение». Ты же, Мати Божия, не имевшая где главу преклонити, зане не бе места во обителех, роди Сына Своего Первенца в вертепе и, повив Его пеленами, положи в яслех; тем скорбь сердца Твоего познавая, вопием Ти: Радуйся, дыханием Своим Сына Своего возлюбленнаго согревшая; радуйся, предвечнаго Младенца пеленами повившая. Радуйся, Носителя вселенныя млеком Своим питавшая; радуйся, вертеп в небо обратившая. Радуйся, престолом херувим соделавшаяся; радуйся, в рождестве и по рождестве Девою пребывшая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 2
Видя Предвечнаго Младенца, повита лежаща в яслех, пришедше поклонишася Ему пастыри Вифлеемстии и сказаша о глаголе, глаголанном им Ангелом о Отрочати, Мариам же соблюдаше вся глаголы сия в сердце Своем; по прошествии же семи дней бе обрезан Иисус по закону Израильскому, яко человек осьмодневен; воспевая смирение и терпение Твое, Богородице, поем вечному Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разум имея в Боге утвержденный и соблюдаяй закон Господень, в четыредесятый день, егда исполнилися дни очищения, вознесоста Иисуса во Иерусалим родители Его, дабы поставить Его пред Господом и дати за Него жертву по реченному в Законе Господнем; мы же вопием Тебе сице: Радуйся, Создателя вселенныя во исполнение закона во храм Иерусалимский принесшая; радуйся, тамо старцем Симеоном радостно сретенная. Радуйся, едина Чистая и Преблагословенная в женах; радуйся, Крест Свой, скорбями преукрашенный, во смирении несшая. Радуйся, воли Божией николиже преслушавшая; радуйся, образ терпения и смирения Собою явившая. Радуйся, сосуде исполненный благодати Духа Святаго; радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 3
Силою свыше была еси укрепляема, Мати Божия, егда услыша словеса старца Симеона, глаголюща: «Се, лежит Сей на падение и на востание многим во Израили, и в знамение пререкаемо, и Тебе же самой душу пройдет оружие, яко да открыются от многих сердец помышления», и скорбь велия пронзи сердце Богородицы, и возопи в горести Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имея тщание погубити Отроча посла Ирод избити вся дети сущия в Вифлееме и пределех его от двою лета и нижайше, по времени еже испыта от волхвов и се по повелению Божию, данному чрез Ангела во сне старцу Иосифу, бежа все святое семейство во Египет и пребысть тамо седмь лет до смерти Ирода. Тем же со умилением вопием Ти: Радуйся, всю тесноту странствия понесшая; радуйся, яко все идоли падоша в стране Египетской, не возмогше терпети крепости Сына Твоего. Радуйся, с нечестивыми язычники седмь лет пребывшая; радуйся, с Предвечным Младенцем-Отроком и со Своим Обручником в Назарет пришедшая. Радуйся, со старцем Иосифом древоделом в нищете жившая; радуйся, все время Свое в трудах проводившая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 4
Буря скорби обдержа Пречистую Матерь, егда возвращающимся има из Иерусалима не обретоша в пути Отрока Иисуса. Сего ради возвращшеся взыскающе Его, и бысть по триех днех обретоша Его в церкви, седяща посреде учителей и послушающа их и вопрошающа их. И рече к Нему Мати Его: Чадо, что сотвори нама тако? Се отец Твой и Аз боляще искахом Тебе? И рече к нима: что яко искаста Мене, не веста ли яко в тех, яже Отца Моего суть достоит быти Ми; и Мати Его соблюдаше вся глаголы сия в сердце Своем, вопиющи Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Услыша Мати Божия, яко Иисус прохождаше всю Галилею, уча на сонмищах их, проповедаяй Евангелие Царствия и исцеляя всяк недуг и всяку язву в людех, и изыде слух по всей Сирии и приведоша к Нему болящия различными недузи и страстьми одержимыя и бесами, и расслабленныя и исцеляше их. Ты же, Мати Божия, ведущи пророчества, скорбела сердцем, познавая, яко вскоре приидет час, егда Сын Твой принесет Себе в жертву за грехи мира. Темже ублажаем Тя, многострадальная Мати Божия, вопиюще: Радуйся, Сына Своего на служение народу иудейскому отдавшая; радуйся, скорбная сердцем, но покорная воле Божией. Радуйся, мир от потопа греховнаго спасшая; радуйся, главу древнего змия стершая. Радуйся, Себе в жертву живу Богу принесшая; радуйся, Господь бо с Тобою, Благословенная. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 5
Божие Царство на земли проповедуя, обличаше Иисус гордость фарисей, мнивших себя праведными быти. Тии же, слушая притчи Его, разумеша, яко о них глаголет, и искаша яти Его, но убояшася народа, понеже яко пророка Его имеяху; сие все ведая, скорбяше Богородица о Сыне возлюбленном, страшася, да не убьют Его, в горести вопиюще: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше нецыи от иудеев воскресение Лазаря, идоша к фарисеем и рекоша им, яже сотвори Иисус, и рече Каиафа, архиерей сый лету тому: «Уне есть нам, да един человек умрет за люди, а не весь язык погибнет», от того дня совещашася, да убиют Его; мы же вопием Тебе, Пречистая: Радуйся, Спасителя мира рождшая; радуйся, спасения нашего главизна. Радуйся, от рождения Матерью Спасу нашему предызбранная; радуйся, Мати Божия, обреченная на страдание. Радуйся, Благословенная, Царицею Небесною соделавшаяся; радуйся, выну за нас молящаяся. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 6
Прежде проповедник слова Божия, послежде предатель — Иуда Искариотский, един от обоюнадесяти апостолов, иде ко архиереом предати Учителя своего; они же слышавше, обрадовашася зело и обещаша ему сребреники дати; Ты же, Мати Божия, скорбящи о Сыне Своем возлюбленном, вопияла горце Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия последняя вечеря учеником Христовым, на ней же Учитель умы нози има, образ смирения тем показуя, и рече им: «Един от вас предаст Мя, ядый со Мною». Мы же, горю Матери Божией сострадая, вопием Ей: Радуйся, Мати Божия, мукой сердечной истомленная; радуйся, вся претерпевшая во юдоли сей многоскорбней. Радуйся, в молитве успокоение находившая; радуйся, всех скорбящих радосте. Радуйся, утоление наших печалей; радуйся, из тины греховныя нас спасающая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 7
Хотяй явити любовь Свою к роду человеческому Господь Иисус Христос на Тайной Вечери, благословив и преломив хлеб, даде Своим учеником и апостолом, рек: «Приимите, ядите, сие есть Тело Мое», и прием чашу и хвалу воздав, даде им, глаголя: «Пиите от нея вси, сия есть Кровь Моя Новаго Завета, яже за многия изливаемая во оставление грехов». Благодаряще милостиваго Бога за милосердие Его к нам неизреченное, поем Ему: Аллилуиа.
Икос 7
Новое знамение милости Своей яви Господь ученикам Своим, егда обеща послати им Утешителя Духа Истины, Иже от Отца исходит и будет свидетельствовать о Нем. Тебе же, Матери Божией, дважды освященной Святым Духом, вопием: Радуйся, Духа Святаго обиталище; радуйся, чертоже всесветлый. Радуйся, пространное селение Бога Слова; радуйся, бисер Божественный произведшая. Радуйся, Рождеством Твоим райския двери нам отверзающая; радуйся, знамение милости Божией Собою нам явившая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 8
Странно и прискорбно нам слышати, яко лобзанием предаде Учителя своего и Господа Иуда Искариотский, спира же и тысячник и слуги иудейския яша Иисуса и связаша Его, и ведоша к первосвященнику Анне перве, посем же к Каиафе архиереови. Мати же Божия, смертнаго совета Сына Своего возлюбленнаго ожидая, вопияла Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Все иудеи ведоша Иисуса от Каиафы в претор к Пилату, глаголюще Его злодеем быти. Пилат же, вопросив Его, глагола им, яко ни единая вины обретает в Нем; мы же вопием Ти: Радуйся, сердце, горем истерзанное, имевшая; радуйся, слезы о Сыне Своем проливавшая. Радуйся, все претерпевшая без ропота, яко раба Господня; радуйся, стенящая и рыдающая. Радуйся, Царице небеси и земли, приемлющая молитвы раб Своих; радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 9
Вси роди блажат Тя, честнейшую херувим и славнейшую без сравнения серафим, Владычицу и Матерь Избавителя нашего, Рождеством Своим радость всему миру принесшую, послежде скорбь велию имевшую, видящи Сына Своего возлюбленнаго на поругание и биение смерть преданнаго, мы же умиленное пение приносим Ти, Пречистая, поюще Всемогущему Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Витии многовещанные не возмогут изрещи всех страданий Тобою перенесенных, Спасе наш, егда воины сплетше венец из терния на главу Твою и в ризу багряну облекоша, глаголаху: «Радуйся, Царю Иудейский» и бияху Тя по ланитам. Мы же, Мати Божия, страдания Твоя познавая, вопием Ти: Радуйся, Его же млеком Своим питала еси, терзаемаго видевшая; радуйся, багряницею и терновным венцем одеяннаго зревшая. Радуйся, страданием Его спострадавшая; радуйся, всеми учениками Его оставленнаго видевшая. Радуйся, неправедными судиями Его осужденнаго зревшая; радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 10
Спасти хотя Иисуса, рече Пилат иудеом: «Есть обычай нам, да единаго вам отпущу, хощете ли убо отпущу вам Царя Иудейскаго?» Вси же возопиша, глаголюще: «Не Его, но Варраву!» Воспевая милосердие Божие, отдавшаго Сына Своего Единороднаго на крестную смерть, да искупит ны от вечныя смерти, вопием Ему: Аллилуиа.
Икос 10
Стена и ограждение буди нам, Владычице, изнемогающим от скорби и болезней. Ты бо и Сама страдала еси, слышащи иудеев вопиющих: «Распни Его». Ныне же услыши нас, вопиющих Ти: Радуйся, Мати милосердия; отъемлющая всяку слезу от люте страждущих; радуйся, слезу умиления нам подающая. Радуйся, погибающих грешников спасающая; радуйся, предстательство христиан непостыдное. Радуйся, от страстей нас избавляющая; радуйся, сердцу сокрушенному отраду подающая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 11
Пение всеумиленное приносим Спасителю мира, на вольное страдание шедше и Крест Свой несшу на Голгофу пропяти Его; стояху при Кресте Иисусове Мати Его, Мария Клеопова и Мария Магдалина. Иисус же, видев Матерь и ученика стояща, его же любляше, глагола Матери Своей: «Жено, се сын Твой!» потом глагола ученику: «Се Мати твоя!» И от того часа поят Ю ученик восвояси. Ты, Мати Божия, видя на Кресте Сына и Господа Своего терзающися, вопияла горце Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Свете Мой, Боже превечный и Творче всех тварей, Господи, како терпиши страсти на Кресте? — Чистая Дева плачущи глаголаше о страннем Твоем Рождестве: «Сыне Мой, паче всех матерей возвеличена бых Аз, но, увы “Мне, ныне Тя видящи распята распаляюся утробою»; мы же слези проливаем, Тебе внимающе, вопием Ти: Радуйся, радости и веселия лишенная; радуйся, вольная страдания Сына Своего на Кресте видевшая. Радуйся, Чадо Свое возлюбленное уязвленным зревшая; радуйся, Агница, зрящи Чадо Свое, яко Агнца, на заколение ведома. Радуйся, Избавителя язв душевных и телесных язвами покрытаго видевшая; радуйся, Сына Своего воскресшаго из мертвых зревшая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 12
Благодать подаждь нам, Спасе Всемилостивый, на Кресте Дух Свой испустивый и согрешений наших рукописание раздравый. «Се, Свет Мой благий, Бог Мой угасе на Кресте», — Дева стеняще глаголаше. «Потщися, Иосифе, к Пилату приступити и испроси сняти с древа Учителя Твоего. Уязвленнаго Тя видевше без славы нага на древе, Чадо Мое, душу Мою пройде оружие по проречению праведнаго Симеона», — провиде Мати Божия, вопиющи: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще милосердие Твое, Человеколюбче, покланяемся богатству милости Твоея, Владыко. «Создание Твое спасти хотя, смерть подъял еси», — рече Пречистая, но воскресением Твоим, Спасе, помилуй всех нас, мы же Пречистей Матери Твоей со умилением зовем: Радуйся, мертва зряще бездыханна преблагаго Господа; радуйся, лобзавшая тело Сына Своего возлюбленнаго. Радуйся, Света Своего нага и уязвленнаго мертвеца зрела еси; радуйся, Света Своего гробу предавшая. Радуйся, плащаницею новою Тело Его обвившая; радуйся, воскресшим Его видевшая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 13
О Всепетая Мати, изнемогавшая от скорби у Креста Сына Своего и Бога, внемли воздыханием и слезам нашим и избави от скорби, болезней и вечныя смерти всех, уповающих на неизреченное Твое милосердие и вопиющих Богу: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
← Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Умиление” Серафимо-Дивеевская Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Утоли моя печали» →Используемые источники:
- https://pravgolos.ru/akafist-umyagchenie-zlyih-serdets-tekst/
- https://proreligiu.club/molitvoslov/akafisty/akafist-umyagchenie-zlykh-serdecz-slushat.html
- https://www.molitvoslov.com/content/akaf-bogoroditsy-umjagchenie-zlich-serdec